МЕХАНИЗЪМ ЗА ЛИЧНА ПОМОЩ

 

ИНФОРМАЦИЯ ЗА ВКЛЮЧВАНЕ В МЕХАНИЗМА ЗА  ЛИЧНА ПОМОЩ

                                        

„ЛИЧЕН АСИСТЕНТ“

 

ЛИЦАТА, КОИТО ИМАТ ПРАВО ДА БЪДАТ ВКЛЮЧЕНИ В МЕХАНИЗМА ЗА ЛИЧНА ПОМОЩ ПО РЕДА НА ЗАКОНА ЗА ЛИЧНАТА ПОМОЩ СА:

ü Хората с право на чужда помощ с определени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен с трайно намалена работоспособност;

ü Децата с право на чужда помощ с определени 50 и над 50 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност;

ü Децата без право на чужда помощ с определени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност.

 

ПОЛЗВАТЕЛИ  НА ЛИЧНА ПОМОЩ

Човек с увреждане,  на когото е изготвена индивидуална оценка на потребностите и е издадено направление с определен брой часове за лична помощ от Дирекция „Социално подпомагане“ град Добрич, може да заяви желание за назначаване на  личен асистент.

Заявление – декларация /по образец/ се подава в Центъра за услуги и информация в община Добричка,  ул.Независимост № 20 всеки работен ден от 9:00ч. до 17:00ч., лично или чрез упълномощено от него лице до Кмета на Община Добричка.

В заявлението човекът с увреждане декларира, че няма да получава друга подкрепа за задоволяване на същите потребности за периода, през който ще му бъде осигурена лична помощ. Човекът с увреждане може да избере асистент, който да го обслужва.В случай, че той не е направил това, общината, която е доставчик на лична помощ, може да предложи асистент.

Към заявлението се прилагат направлението с определения брой часове лична помощ и документ за самоличност за справка или на неговия законен представител.

                        

 АСИСТЕНТИ

Асистент може да бъде всяко лице, което не е поставено под запрещение и не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер и спрямо него не са налагани мерки за защита по Закона за защита от домашно насилие.

Кандидатът за асистент подава до кмета на община Добричка заявление по образец към него се прилагат:

·        Документ за самоличност ;

·        Автобиография;

·        Копие на трудов договор, ако кандидатът за асистент работи, или декларация, че няма сключен трудов договор  -/ по образец/.

·         Декларация, че спрямо него не са налагани мерки за защита по Закона за защита от домашно насилие по отношение на ползвател на лична помощ /по образец/;

·         Документ, удостоверяващ успешно преминал курс за обучение.

              

      В заявлението всеки кандидат може да изрази предпочитанията си относно лицето с увреждане, за което желае да полага грижи като асистент.

В срок до 7 дни от постъпване на Заявление - декларацията за включване в механизма лична помощ, се изготвя проект на Споразумение между асистента, ползвателя и доставчика на лична помощ. В 7-дневен срок от сключване на споразумението, Кметът на общината сключва Трудов договор с избрания асистент. Изпълнението  на трудовия договор с асистента започва от първо число на месеца, следващ месеца на сключване на договора.

Назначените лични асистенти представят на Кмета на общината месечен отчет по образец за отработените часове, подписан и от ползвателя на лична помощ или упълномощеното от него лице. Отчетът се представя в първите три работни дни на месеца, следващ отчетния месец и подлежи на проверка.

        Заявлението/ по образец/ се подава в ЦУИ в община Добричка, град Добрич, ул.Независимост № 20, всеки работен ден от 8:00 ч. до  17:00ч.

 

         С всеки кандидат се извършва  събеседване и се вписва в списъка на кандидатите за асистенти в общината.

        За допълнителна информация  и въпроси на тел: 058/600889 стая 225;

0877231807; e-mail: obshtina@dobrichka.bg;

 

Образци на заявленията може да се представят в ст.225 на Община Добричка и да бъдат изтеглени.

 

 

Предоставянето на лична помощ в община Добричка, съгласно Наредба № РД07-8-9/28.06.2019г.за включване в механизма лична помощ стартира през месец септември 2019г. Нормативният документ е разработен в изпълнение на чл.17 от Закона за лична помощ. За периода до 31.12.2021г. са включени 118 ползвателя в т.ч. 14 деца. През 2021г. са включени 41 нови ползвателя от целевата група и са назначени 41 бр. лични асистенти. Към 31.12.21г. ползвателите по механизма за лична помощ са 86 лица, с 86 лични асистента  в т.ч. 5 лица са външни за ползвателя и 81 лица са от близкия семеен кръг на ползвателя.

 

Прикачени файлове

Array ( [0] => Array ( [id] => 6061 [lid] => bg [title] => Декларация за лични данни [description] => [relation_id] => 2259 [ord] => -116 [src] => files/info_pages/5_Deklaracia_li4ni_danni.pdf [type] => pdf [hidden] => 0 [size] => 35208 [date] => 15.04.2022 ) [1] => Array ( [id] => 6062 [lid] => bg [title] => Декларация асистент ЗЗДН [description] => [relation_id] => 2259 [ord] => -116 [src] => files/info_pages/4_Deklaracia_asistent_ZZDN.pdf [type] => pdf [hidden] => 0 [size] => 30598 [date] => 15.04.2022 ) [2] => Array ( [id] => 6063 [lid] => bg [title] => Декларация асистент - трудов договор [description] => [relation_id] => 2259 [ord] => -116 [src] => files/info_pages/3_Deklaracia_asistent_-_trudov_dogovor.pdf [type] => pdf [hidden] => 0 [size] => 33344 [date] => 15.04.2022 ) [3] => Array ( [id] => 6064 [lid] => bg [title] => Заявление - декларация за кандидатстване за асистент по реда на ЗЛП [description] => [relation_id] => 2259 [ord] => -116 [src] => files/info_pages/2_Zayavlenie.pdf [type] => pdf [hidden] => 0 [size] => 94712 [date] => 15.04.2022 ) [4] => Array ( [id] => 6065 [lid] => bg [title] => Заявление - декларация за включване в механизма за лична помощ [description] => [relation_id] => 2259 [ord] => -116 [src] => files/info_pages/1_Zayavlenie.pdf [type] => pdf [hidden] => 0 [size] => 224475 [date] => 15.04.2022 ) ) 1
предишна
  • Стожер
    11° C
    предимно облачно
  • Победа
    11° C
    предимно облачно
  • Карапелит
    11° C
    предимно облачно
  • Овчарово
    11° C
    предимно облачно
  • Ведрина
    11° C
    предимно облачно
следваща
#
#
Нагоре