Нормативно основание: Закон за гражданската регистрация - чл. 24, ал. 1; чл. 106, ал. 1, т. 1, във връзка с; чл. 5, т. 2
Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 1
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (Издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г.) - чл. 9; чл. 10; чл. 11; чл. 12
Необходими документи за извършване на услугата:
- Искане по образец;
- Документ за самоличност;
- Нотариално заверено пълномощно при упълномощаване;
- Препис от акт за смърт на починалото лице.
Място за извършване на АУ : общински център, кметство, по населените места
Срок за извършване на услугата: До 3 дни. При искане на информация от друга администрация, срокът спира да тече до получаване на исканата информация.
Такса/цена за извършване на услугата: 6 лв. При вписване на данни изискани по служебен път от друга администрация се добавят 4лв. еднократно – общо 10лв.